algemene vragen: +32(0)2/352.60.50
Terug naar verhalen

16 apr 2018

Integratie-API

Hoe u uw CRM & HR-systemen kunt verrijken met vlootgegevens

Geschreven door Alex Rothwell, CTO, Masternaut 

Dit zijn onzekere tijden voor bedrijfsleiders. Omdat het steeds moeilijker wordt om de invloed van externe factoren op de bedrijfsactiviteiten te voorspellen, zijn veel leidinggevenden op zoek naar betrouwbare manieren om hun activiteiten te beheersen. Telematica is nu een goed ingeburgerde manier om een ​​efficiëntere en veiligere vloot te beheren. Om echter de voordelen van een datagedreven aanpak voor verschillende functies te kunnen benutten, volstaat het niet om een ​​systeem te installeren: het integreren van vlootgegevens met andere bedrijfssystemen levert meer waarde op voor het bedrijf als geheel. Tegelijkertijd vereist het meer waakzaamheid ten aanzien van betrouwbaarheid en gegevensbeveiliging.


Hoe telematica bedrijven helpen om meer datagedreven te worden De kernwaardepropositie voor wagenparktelematica is eenvoudig: u wordt meer gegevensgestuurd in het beheer van uw mobiele personeelsbestand om de veiligheid van de chauffeur, de operationele efficiëntie en uiteindelijk de klanttevredenheid te verbeteren. Als gevolg van de snelle groei van telematica zijn mobiele werknemers transparanter en efficiënter geworden. Zo werkt het: voertuiggegevens worden verzameld vanaf de computer van het voertuig en verzonden naar een online beheerplatform dat u helpt te begrijpen hoe uw wagenpark presteert. Het platform rapporteert locatie, rijgedrag, brandstofverbruik, CO2-uitstoot en kilometerstand. Beter nog, door deze gegevens volledig te integreren met uw bestaande IT-systemen, kunt u uw bedrijf een enkele, holistische kijk geven op uw activiteiten.  Integratie van vlootgegevens via API heeft het spel veranderd API's (application programming interfaces) verbinden vlootgegevens gemakkelijk met andere platforms binnen uw bedrijf, inclusief HR-, ERP- en klantenservicesystemen. Het integreren van gegevens met uw HR-systeem betekent dat u slechts één database met werknemers nodig heeft die op uw telematicasysteem kan worden gespiegeld voor het beheer van rijgedrag. Urenregistratie en loonlijst kunnen worden vereenvoudigd door chauffeurs in staat te stellen privé- en zakelijke reizen te identificeren via de mobiele app, zodat het telematicaplatform kantooruren direct in uw salarissysteem kan invoeren. Telematica kan u ook helpen bepaalde klantenserviceprocessen te automatiseren. Voertuigposities kunnen in realtime worden bekeken, zodat uw klantenservicemedewerkers op professionele en proactieve wijze vragen van klanten en noodverzoeken kunnen afhandelen. Veel van onze klanten gebruiken waarschuwingen om de volgende levering voor te bereiden wanneer een voertuig binnen een vooraf gedefinieerde straal van het depot komt, of om voertuigen te controleren die meer tijd doorbrengen dan verwacht bij een locatie.


Conclusie 

Een datagedreven benadering van uw fleetmanagement kan helpen om besparingen te realiseren, een uitstekende service aan klanten te bieden en een veilige werkomgeving voor uw personeel te creëren. Zorg ervoor dat u de juiste vragen stelt terwijl u een betrouwbare technologiepartner kiest. 

HOE ONZE TECHNOLOGIE WERKT 
https://www.masternaut.com/media/65583/shutterstock_214722625-connect-screens.jpg