algemene vragen: +32(0)2/352.60.50

Le pech bleu

Mimram Site Services had een oplossing nodig om het gedrag van de bestuurder beter te begrijpen ... .Masternaut leverde een oplossing die brandstof met 10% reduceert en snelheid vermindert.

Mimram Site Services is een gespecialiseerd bedrijf in elektrische diensten dat klanten in het VK een reeks elektrische diensten aanbiedt, van CCTV en verlichting tot branddetectie- en deurtoegangssystemen. Mimram Site Services, opgericht in 2008, is actief in verschillende sectoren, waaronder winkels, horeca, luchthavens en recreatiecentra. Naast elektrische services biedt Mimram ook configuratieservices voor bouwlocaties.

Uitdaging

Met een verscheidenheid aan vacaturesites, variërend van scholen en ziekenhuizen tot luchthavens en windturbines, stonden fleetmanagers van Mimram Site Services dagelijks onder druk om te jongleren met welke stuurprogramma's ze naar welke banen moesten sturen, op basis van criteria zoals vaardigheden en afstand.

Het systeem had een telematicasysteem nodig om deze processen te stroomlijnen, zodat wagenparkbeheerders effectief banen, chauffeurs en voertuigen konden volgen voor betere klantenservice en accurate declaraties voor persoonlijke kilometers en loongegevens.

Naast een effectiever voertuigvolgsysteem, wilde Mimram Site Services beter begrijpen hoe zijn chauffeurs aan het werk waren, om de verzekeringspremies op zijn vloot te verlagen en de veiligheid van de bestuurder te verbeteren.

Oplossing

Mimram Site Services heeft een telematicasysteem van Masternaut overgenomen in zijn vloot van 58 voertuigen, in bestelwagens aangedreven door elektriciens en ingenieurs, evenals bedrijfswagens aangedreven door projectmanagers.

Het telematicasysteem van Masternaut biedt nu Mimram Site Services een complete telematicaoplossing die realtime monitoring van bestuurders en voertuigen mogelijk maakt. Het systeem biedt fleetmanagers en het HR-team gedetailleerde informatie over hoe de vloot rijdt en hoe het gedrag van de bestuurder kan worden verbeterd, met name rond snelheidsovertredingen, bruusk remmen en acceleratie.

Persoonlijke en zakelijke kilometers kunnen ook worden vastgelegd met Masternaut's telematicasysteem, waardoor onkostendeclaraties volledig accuraat zijn op basis van kilometerstanden en niet van GPS, in tegenstelling tot andere beschikbare systemen.

Mimram-sitediensten zetten zeven PDA's in die gekoppeld waren aan de Masternaut-oplossing en gaven hen een volledig geïntegreerde field service-oplossing voor beheer, planning en communicatie met haar mobiele personeel. Fleetmanagers hebben ook de gratis Rapide iOS-, Android- en Blackberry-app van Masternaut gedownload om live voertuiglocaties te bekijken en onderweg naar een voertuig, chauffeur en meer te zoeken.

Resultaat

Sinds de implementatie heeft Mimram Site Services talloze verbeteringen gezien in zijn vloot en in het hele bedrijf.

Masternaut's telematicasysteem heeft het volgen van voertuigen en het uitgeven van banen een naadloos proces gemaakt, waarbij fleetmanagers ook in staat zijn om klanten nauwkeurige aankomsttijdinformatie te geven en te adviseren over mogelijke vertragingen. Dit heeft geresulteerd in een aanzienlijke verbetering van de scores voor klanttevredenheid.

Tot op heden heeft Mimram Site Services 10% bespaard op brandstofkosten, dankzij real-time informatie die beschikbaar is via Masternaut's telematicasysteem, wat betekent dat wagenparkbeheerders de dichtstbijzijnde bestuurder naar een baan kunnen sturen en op zijn beurt kilometers kunnen besparen.

Het bestuurdersgedrag wordt nauwgezet geanalyseerd door het team van Mimram Site Service, waarbij feedback wordt gegeven aan bestuurders die niet efficiënt of veilig rijden. Sinds de implementatie van Mimram Site Services snelheids- en harde gebeurtenissen (snelle acceleratie, te laat remmen, enz.) Aanzienlijk zijn verminderd, wordt een veiligere werkomgeving gecreëerd voor mobiel personeel en andere weggebruikers. Dit heeft bijgedragen tot het verminderen van het geld besteed aan de kosten van de vlootverzekering.

Voor het HR-team heeft de oplossing van Masternaut Mimram Site Services in staat gesteld om nauwkeurigere urenstaten voor de loonlijst bij te houden, waardoor het proces veel vlotter verloopt. Persoonlijke en zakelijke kilometers worden ook effectiever gevolgd, met persoonlijke kilometerclaims volledig accuraat.

Citaat

In samenwerking met Masternaut hebben we een uitstekende service en waardevolle gegevens gekregen om ons bedrijf en onze vloot te helpen sturen. Het Masternaut-systeem is een echte gemoedsrust-tool - laat ons weten waar onze medewerkers zich op elk moment bevinden en vertelt ons hoe veilig ze hebben gereden. De resultaten die we hebben gehad met betrekking tot het rijgedrag van de bestuurder waren uitstekend en in de toekomst hopen we met Masternaut meer te doen met het brandstofverbruik om te zien hoe we dat verder kunnen verminderen. We hebben tot nu toe 10% bespaard op brandstof en dat is iets waarvan we zeker weten dat we het nog verder kunnen reduceren met Masternaut.

Gary Price, Mimram-sitediensten

Related customer stories

Bonglet

Lees meer